söndag 13 september 2009

Model with a cause


Snyggot heter Josie Maran och är modell. Hon har också ett eget "organic" make upmärke. Jag skriver organic inom citationstecken eftersom det heter så på engelska. Ekologisk är det närmaste jag kommer i översättning. Serien är inte certifierad av USDA, (amerikanska jordbruksdepartementet) men siktar på att bli det. Samtliga ingredienser anges dock, och produkterna innehåller inga mineraloljor eller parabener. Köpte på mig ett underbart läppglans och en ögonskugga på Sephora i New York nyligen och det är by far den bästa ekologiska make upen jag testat hitills.

Glosset (i nyansen Radiance) sitter länge, smakar gott utan att man får halsbränna och känns lyxigt. Ögonskuggan i den perfekta nyansen Divine har ett suveränt pigment och är så där matt som man vill ha det på hösten. Ångrar att jag inte köpte på mig mer. Får hålla tummarna för att det kanske kommer hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar